پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3230
-
الف
+

جشنواره‌ای برای بزرگداشت شهدای هفتم تیر

جشنواره «سرچشمه سرخ» به منظور تکریم مقام شهدای هفتم تیر و شهید بهشتی برگزار می‌شود.

جشنواره «سرچشمه سرخ» به منظور تکریم مقام شهدای هفتم تیر و شهید بهشتی برگزار می‌شود.

حبیب‌الله صادقی دبیر جشنواره «سرچشمه سرخ» در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اظهار داشت: اسفندماه امسال نمایشگاهی با عنوان «سرچشمه سرخ» به ریاست اسکندر یارنسب و با مضمون زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای هفتم تیر برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه که به همت بنیاد شهید و در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود، حدود ۲۶۰ اثر نقاشی، ۲۰۰ پوستر، ۲۵۰ عکس و ۸۰ اثر در حوزه هنر جدید ارائه خواهد شد.

وی افزود: تمام سعی ما بر این بوده که یک نمایشگاه فاخر و در شأن شهدای هفتم تیر برگزار شود. در این نمایشگاه آقایان غلامعلی طاهری دبیر نقاشی، نظام‌الدین امامی‌فر دبیر هنرهای جدید و بهرام کلهرنیا دبیر بخش گرافیک هستند و در بخش عکس نیز حسین چنانی ما را در برگزاری این نمایشگاه یاری خواهند داد و اسکندر یارنسب رییس جشنواره و من به عنوان دبیر کل جشنواره حضور خواهم داشت.

دبیر جشنواره «سرچشمه سرخ» توضیح داد: از آنجا که استاد بهشتی و ۷۲ تن از یارانشان و همچنین علی رجایی در سال ۶۰ به شهادت رسیدند به بازخوانی سال ۶۰ در این نمایشگاه می پردازیم. نسل ما آن دوران را دیده است اما نسل سوم و چهارم انقلاب اطلاعات کاملی در مورد گروهک کوردل منافقین ندارد و سعی ما در برگزاری نمایشگاه بر این بوده که عرض ارادتی به شهدای انقلاب و سال ۶۰ داشته باشیم.

وی که خودش با ۷ تابلوی بزرگ در این نمایشگاه حضور می یابد، بیان کرد: طی یک سال گذشته سخت مشغول فعالیت هستم تا بتوانم در اسفند ماه و همزمان با نمایشگاه یک کتاب ۲۰۰ صفحه‌ای در مورد کارهای نقاشی، گرافیک، کاریکاتور و تصویرسازی که در سال‌های فعالیتم داشتم، به چاپ برسانم. چاپ و انتشار این کتاب نیز به عهده نشر اوج ساقی و روایت فتح خواهد بود.

صادقی با اشاره به اینکه در نمایشگاه مقاومت تابلوی بزرگی با موضوع جنایت‌های داعش ارائه کرده و قصد دارد در سال آینده نیز نمایشگاهی در مورد نسل جدید انقلاب و شهدا و مدافعان حرم برگزار کند، گفت: چهره‌ها و گروهک‌های زیادی از زمان پیروزی انقلاب با نظام دشمنی داشتند که داعش یکی از آنها بوده و من سعی دارم با ارائه آثار هنری به جنایت‌هایی که داعش مرتکب شده و رزم‌آوری‌هایی که شهدای مدافع حرم داشتند، بپردازم.

وی افزود: همچنین در نظر دارم به مسایلی که در طول ۴۰ سال بر انقلاب گذشته و شاید از دید هنرمندان دور مانده، بپردازم که به همین منظور حدود ۸۰ تابلو از فرازهایی که در این ۴۰ سال ایران به خود دیده است، کشیده‌ام و در نمایشگاهی که سال بعد برگزار می‌شود با ۸۰ اثر جدید به نمایش در می آید.

این هنرمند در پایان گفت: امیدوارم شرایط مناسبی فراهم شود تا بتوانم این نمایشگاه را برگزار کنم. همچنین در نظر دارم در کنار این نمایشگاه یادداشت‌های روزانه خودم در دوران جمهوری اسلامی را در قالب یک کتاب ۲ جلدی به چاپ برسانم.

گفتنی است بخش نمایشگاهی جشنواره «سرچشمه سرخ» از ۵ تا ۲۵ اسفند ماه در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود،

س م / س م

نظر شما
ارسال نظر